۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۲۴

اهانت‌ وهابیت خللی در تشکیل تمدن بزرگ اسلامی وارد نمی‌کند

اهانت‌ وهابیت خللی در تشکیل تمدن بزرگ اسلامی وارد نمی‌کند

بندرعباس - خبرگزاری مهر: نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام سجاد استان هرمزگان با اشاره به اهانت اخیر وهابیت گفت: بدون شک هدف از این حرکت، برهم زدن اتحاد مذاهب اسلامی و خاموش کردن جنبش‌های بیداری اسلامی است اما دشمن باید بداند که با این کارهای ضدانسانی نمی‌تواند در شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی خلل ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام عبدالرضا رستگار در گردهمایی طلاب و روحانیون شیعه و اهل‌سنت که با حضور مدیران و روسای ادارات و ارگان‌های مختلف استان در حوزه علمیه برادران بندرعباس برگزار شد. با اشاره به ریشه اسلام بدلی و لطمه این فرقه انحرافی از اسلام گفت: از همان سال‌های صدر اسلام دشمنان در پی راهی بودند که جلوی اوج گرفتن اسلام را بگیرند و فهمیدند که تنها با از بین بردن اصول اسلام می‌توانند به مقاصد شوم خود برسند.

وی با اشاره به اینکه در اسلام‌های بدلی همچون وهابیت، عمل از دین حذف شده و فقط به باور قلبی اکتفا می‌شود گفت: این صریح قرآن‌کریم است که به این مضمون می‌فرماید پس از ایمان به خدا، عمل صالح انجام دهید.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام سجاد استان هرمزگان با اشاره به اینکه نظام سلطه و استکبار بعد از فتوای تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی، به قدرت اسلام، روحانیت و مرجعیت پی برد گفت: بعد از آن واقعه بود که اسلام به سادگی تخریب نمی‌شود بنابراین سعی کردند اسلام را با اسلام از بین ببرند.

وی با اشاره به اینکه استکبار گروهی تحت عنوان وهابیت را از برادران اهل‌سنت و گروهی را تحت عنوان بهائیت از برادران تشیع منحرف کرد گفت: در طول تاریخ شکل‌گیری وهابیت آنها جنایاتی از قبیل تخریب قبور بزرگان دینی از جمله امامان معصوم(ع) در قبرستان بقیع را در کارنامه سیاه خود داشتند اما اهانت بزرگی که در سوریه به قبر جناب حجر بن عدی اتفاق افتاد بی‌سابقه بود.

رستگار این عمل قبیح را یک آزمون و خطا از طرف دشمنان اسلام دانست و افزود: آنها این کار را انجام دادند تا ببینند که پاسخ اقشار مختلف مسلمانان به این موضوع چه است.

وی ادامه داد: اگر اهانت به جسد بی‌جان صحابه پیامبراکرم(ص) با جواب محکم و قاطع مسلمانان همراه بود، دشمن را به عقب نشینی وا می‌دارد اما در غیر این صورت توهین‌ها و اهانت‌های این قوم پست توسعه پیدا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام سجاد استان هرمزگان با تاکید بر حفظ و تحکیم بیشتر وحدت شیعه و سنی در کشور گفت: ما شیعه و اهل‌سنت مانند یک مشت، با انگشتانی که در کنار هم هستیم، با قدرت وحدت بر فرق وهابی‌ها فرو خواهیم آمد.

وی با اشاره به انگیزه اهانت‌کنندگان از بی حرمتی به مزار حجر بن عدی گفت: بدون شک هدف از این حرک، برهم زدن اتحاد مذاهب اسلامی و خاموش کردن جنبش‌های بیداری اسلامی است اما دشمن باید بداند که با این کارهای ضدانسانی نمی‌تواند در شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی خلل ایجاد کند.

رستگار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: قطعا انتخابات ریاست جمهوری پیش روی از پیچیده‌ترین انتخاباتی است که در طول سی و چند سال اخیر برگزار شده است چراکه این انتخابات حداقل سه قطبی است.

وی گفت: اصلح‌ترین شخص برای ریاست جمهوری کشور کسی است که ویژگی‌های یک رئیس جمهور از دیدگاه مقام معظم‌رهبری(مدظله‌العالی) را داشته باشد.

 

 

کد خبر 2050178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha